Jak zwiększyć liczbę klientów?

W Polsce w zakresie podejście do klientów można dokonać jeszcze znacznych zmian. Wiele firm nie zauważa tego, jakby nie prowadzone były przez te firmy żadne działania mające na celu ocenę reakcji klientów. Do jednego z poważnych błędów wielu firm, możemy zaliczyć brak działań wobec stałych klientów. Takie działania prowadzone są jedynie przez nieliczne firmy. Wynika to między innymi z tego, że wiele firm nadal działa na rynkach nienasyconych, czyli takich gdzie nadal występuje bardzo silny, naturalny wzrost. Z tego powodu nowych klientów nadal jest tak dużo, że można na nich sporo zarobić. Z drugiej strony takie firmy, które pierwsze wymyślą skuteczne działania wobec stałych klientów są w stanie zyskać wobec konkurencji. Do działań wobec stałych klientów możemy zaliczyć obecnie programy lojalnościowe. Z drugiej strony firmy nie decydują się na prowadzenie takich działań, jak specjalne ulgi, które są coraz większe w raz z coraz dłuższym okresem w jakim dany klient współpracuje z firmą. Wszelki ulgi rozbijają się przede wszystkim o wysokość ceny, czyli oferty jaką wybierze dany klient. Słabo rozwinięta jest również oferta posprzedażowa. Brak jest również rozbudowanych działań kierowanych jedynie do segmentu stałych klientów.

Leave a Reply

Strony
Ciekawe artykuły
  • Pieniądze rządzą światem
    Bez pieniędzy nie ma praktycznie mowy o przetrwaniu. Ludzie, którzy nie są w stanie tego zrozumieć pogrążają się w ekonomicznym niebycie. Pieniądze światem rządzą i każdy chce je zdobyć. Dlaczego …
  • Impreza firmowa Warszawa
    Impreza firmowa Warszawa. Właściciele wielu firm wciąż myślą o tym, w jaki sposób zwiększyć efektywność pracy zatrudnianych osób, a jednocześnie stworzyć atmosferę wzajemnego zaufania, co poprawia wizerunek całego przedsiębiorstwa. Badania …
Najnowsze komentarze